Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Řešení pro Úkol 3-5 – Tady jde o krk

Řešení

Konečně šifra, ve které je opravdu potřeba využít nějaké stolní hry! Figurky jsou docela obyčejné figurky z docela obyčejných, existujících her. Všechny hry jsou poměrně známé, ale i jinak se jejich pravidla dají najít na internetu. No a jak už to u her bývá, jsou nějakým způsobem bodované nebo v nich jiným způsobem figurují nějaká čísla:

    Trans America           mašinka sjede do moře a prohrává        13 trestných posunů
    Ubongo                  hráč jako třetí sestavil skládanku      1 posun figurky
    Člověče, nezlob se      figurka se smí postavit na start        6 na kostce
    Carcassonne             hráč uzavřel klášter                    9 bodů
    Dixit                   hráč správně tipoval a dva lidi ošálil  5 bodů

A co s čísly, přece už dávno víme. Podle běžného číslování abecedy vychází heslo mafie.