Dnešní lekce:
B + E = H
G − I = E
T ⋅ P = S
(G + K) ⋅ V = L
X − K + I = O
Domácí úkol na příští pondělí:
R − I =
W − X + L =
(∑A…Z) − Z =
L + G − S =
V − (X ⋅ L) =
(L − A) + (L − U) =
E2 =
Y − [R − (Q − G + B)] =
F + L =
N xor I =
Q − S =
K ⋅ T + Y + N ⋅ J ⋅ P =
P − A =
Už jste našli v šifrovacích pomůckách puntíky, se kterými byste mohli dělat matematické operace? Pokud ano, na ukázaných příkladech si ověřte, jak funguje sčítání a odčítání. Pruh nad písmenkem značí negaci, tj. vyměnění puntíků. Když se pruh táhne nad kusem výpočtu, neguje se až mezivýsledek, jako by byla ta část výpočtu v závorce. Operaci XOR najdete na internetu, jednoduše řečeno výsledný puntík je tam, kde se puntíky v obou písmenkách liší.
Tak už jste v šifrovacích pomůckách našli Braillovo písmo? Pracujte postupně s puntíky na stejných pozicích, tedy nejprve levý horní roh jednoho písmenka s levým horním rohem druhého písmenka dá levý horní roh výsledku atd. Sčítání funguje tak, že když je v alespoň jednom z písmenek puntík vybarven, bude vybarven i ve výsledku, a násobení tak, že musí být vybarven v obou písmenech, aby byl vybarven ve výsledku.