Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Řešení pro Úkol 4-1 – Jáchyme, hoď ho do stroje

Řešení

Když nevíš co, zkus morseovku. Při procházení vývojovým diagramem každé rozhodnutí ANO znamená čárku a každé NE tečku. Teď jen správně rozhodnout u každé otázky. Abyste na morseovku přišli, na konci zpracování prvního zvířátka jsme jako nápovědu dali otázku, zda jste si dělali cestou poznámky (důraz na cestu) a pokud jste si je dělali, odvede vás vývoják na příkaz „udělej oddělovač“, což je opět hint na morseovu abecedu.

nosorožec:
nesavec NE 
býložravec ANO  
lichokopytník ANO 
zapomněl jsi na poznámky NE ... P (.--.)

pštros: 
nesavec ANO 
pták ANO 
vysoká rychlost ANO ... O (---)

mečoun: 
nesavec ANO 
pták NE  
vysoká rychlost ANO ... K (-.-)

žirafa: 
nesavec NE 
býložravec ANO  
lichokopytník NE 
24 krčních obratlů NE ... L (.-..)

cibetka: 
nesavec NE 
býložravec NE 
zbylo něco ANO ... U (..-)

pes: 
nesavec NE 
býložravec NE
zbylo něco NE ... S (...)

Hledané slovo je poklus. (Ano, zase to není to zvíře. Téma ročníku znamená pouhou inspiraci, nikoli závazek, že by úplně všechny šifry měly být o zvířatech nebo že by úplně všechna hesla měla být jména zvířat!)