Řešení pro Úkol 5-1 – Trable prof. Kádinky
- Pan profesor Kádinka:
- „Tak si, vážení, představte, že na seminář se mi sešli studenti snad ze všech ročníků a u většiny vůbec netuším, proč si vybrali právě tenhle předmět.“
- Třídní 2.A:
- „Koukala jsem, že tam máš z mé třídy Procházku. Doporučuju posadit co nejdál od katedry, klidně do sedmé lavice. Ani to není dostatečná záruka, že ti jeho zásluhou něco nevybuchne.“
- Třídní 4.A:
- „Ode mě tam máš Dvořákovou, ta chodila už vloni, do první lavice se nepohrne, ve druhé si udrží přehled i aktivitu. Ale pozor na Kučeru ze septimy A, zkontroluj si, že sedí aspoň v 5. lavici. Dokáže vydávat takové pazvuky, že rozhodí celou třídu a hodina je v tahu.“
- Prof. Kádinka:
- „Dámy, vy mě děsíte dřív, než jsem prvně vstoupil do třídy…“
- Další profesor:
- „Ukaž, kdo se ti tam ještě přihlásil. Horáková ze sexty A, ta je bez problémů, jen mě překvapuje, že je sama, obvykle chodí v dvojicích. Sedne si k té Dvořákové a budou v pohodě.“
- Prof. Kádinka:
- „A co ti dva prváci? Oba z áčka, ale co ti mohou vědět o vědě?“
- Třídní 1.A:
- „Aha, Svoboda a Černý. Hlavně je nenech sedět spolu, jednoho dej do třetí lavice a druhého na opačný konec třídy do druhé lavice. Jinak pusu nezavřou a tebe nepustí ke slovu.“
- Třídní 5.B:
- „A zlatý hřeb je můj Novotný. Na žádném semináři nevydržel víc jak půl roku. Nečekám, že u tebe to bude jinak, i když ho posadíš do kouta do šesté lavice.“
- Prof. Kádinka:
- „Tak to vám všem fakt děkuju…“
Řešení
- Pan profesor Kádinka:
- „Tak si, vážení, představte, že na seminář se mi sešli studenti snad ze všech ročníků a u většiny vůbec netuším, proč si vybrali právě tenhle předmět.“
- Třídní 2.A:
- „Koukala jsem, že tam máš z mé třídy Procházku. Doporučuju posadit co nejdál od katedry, klidně do sedmé lavice. Ani to není dostatečná záruka, že ti jeho zásluhou něco nevybuchne.“
- Třídní 4.A:
- „Ode mě tam máš Dvořákovou, ta chodila už vloni, do první lavice se nepohrne, ve druhé si udrží přehled i aktivitu. Ale pozor na Kučeru ze septimy A, zkontroluj si, že sedí aspoň v 5. lavici. Dokáže vydávat takové pazvuky, že rozhodí celou třídu a hodina je v tahu.“
- Prof. Kádinka:
- „Dámy, vy mě děsíte dřív, než jsem prvně vstoupil do třídy…“
- Další profesor:
- „Ukaž, kdo se ti tam ještě přihlásil. Horáková ze sexty A, ta je bez problémů, jen mě překvapuje, že je sama, obvykle chodí v dvojicích. Sedne si k té Dvořákové a budou v pohodě.“
- Prof. Kádinka:
- „A co ti dva prváci? Oba z áčka, ale co ti mohou vědět o vědě?“
- Třídní 1.A:
- „Aha, Svoboda a Černý. Hlavně je nenech sedět spolu, jednoho dej do třetí lavice a druhého na opačný konec třídy do druhé lavice. Jinak pusu nezavřou a tebe nepustí ke slovu.“
- Třídní 5.B:
- „A zlatý hřeb je můj Novotný. Na žádném semináři nevydržel víc jak půl roku. Nečekám, že u tebe to bude jinak, i když ho posadíš do kouta do šesté lavice.“
- Prof. Kádinka:
- „Tak to vám všem fakt děkuju…“
Profesor Kádinka, jméno přímo napovídá, že by šifra mohla mít cosi společného s chemií. Zároveň se v textu vyskytují nejrůznější žáci, přičemž u každého lze jednoznačně určit ročník i lavici, do které má být usazen.
- 2.A, 7. lavice (Procházka)
- 4.A, 2. lavice (Dvořáková)
- 7.A, 5. lavice (Kučera)
- 6.A, 2. lavice (Horáková - ke Dvořákové ve 2. lavici)
- 1.A, 3. lavice (Svoboda)
- 1.A, 2. lavice (Černý)
- 5.B, 6. lavice (Novotný)
Taková tabulka, to by mohly být nějaké souřadnice. Souřadnice v chemii? Co třeba periodická tabulka prvků? Na ní přinejmenším pěkně pasují jména tříd.
Vypsali-li jste si prvky odpovídající lavici, kam byl žák usazen, pak vám muselo vyjít Ra C I O Na Li Ta. Řešením je tedy racionalita.