Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Řešení pro Úkol 2-3 – Hravý čtverec

Řešení

Odshora dolů můžeme číst zprávu, která hráči naznačuje, co bude muset se šifrou dělat. Bude muset pohybovat darebností, tj. kostkou po písmenkách. K tomu potřebuje znát dvě informace – o kolik má v každém tahu pohybovat a kterým směrem. Odmyslíme-li si pohyb jen o jedno pole, který by nebyl moc užitečný, jediná čísla v šifře jsou na kostce samé. Řiďme se tedy číslem na vrchu kostky. Už nám chybí jen směr. Jak by mohl být zakódovaný? A proč je vlastně ta zpráva tak divá? Dekódovat Logičnost Přestavby,... Ano, přesně tak, začneme kostku kutálet nejprve dolů, potom doleva a pak zase doprava a tak dále a na každém poli, kde ukončíme pohyb sebereme písmenko. Samozřejmě tím, že se kostka kutálí, tak pro každý tah dá jiný počet políček, o kolik se hýbat. Řešení zní absurdita.