Všechny týmy se od začátku s nadšením pustily do řešení. První prolomenou šifrou byla dle očekávání 3A, která vedla na praktický úkol. „Pan Kostka“ se tak měl od začátku co ohánět a připravené dva exempláře zdaleka nestačily zájmu účastníků, kteří postupně objevovali tajemství krychle. S nástrahami úvodních šifer se nejrychleji vyrovnali Libovolní, kteří do druhé části vtrhli téměř doslova za pět minut dvanáct (11.52). Zhruba s desetiminutovou ztrátou je pronásledovali Červenáčci a na paty jim šlapali Šedí.
Nelenily ani ostatní týmy a na stanovišti organizátorů se neustále objevovali další zájemci o oznámení hesla do druhé části. Mezi hesly se postupně objevilo 12! různých států, různá slova s válečným motivem, slunce, zeměkoule, Venuše, ale nakonec všichni došli ke správnému Marsu.
Mezitím se neustále měnilo pořadí na špici. Na 9. šifře se do vedení nakrátko dostali domácí Šedí. Bylo pro nás zábavné sledovat vedoucí týmy, jak se prochází po chodbě a snaží se nenápadně nahlédnout pod botník. Ovšem domácí prostředí jim při hledání schovaných písmenek nepomohlo. Naopak právě na 10. šifře se do čela vrátili opět Libovolní a celou hru dokončili ve 13.47. V té době již mohutně finišovala spousta dalších týmů, takže před třetí hodinou zápolila s poslední šifrou většina zbylých týmů. V napínavém závěru nakonec slavili úspěch Compuglobalhypermeganet a Pšeníci. Několik dalších týmů pak správnou odpověď odhalilo téměř současně s ukončením hry. Velice statečně bojovaly i týmy šesťáků (Kapsaklubáci, Popeláři), kteří přes věkový handicap drželi krok s až o tři roky staršími spolužáky.
Celkově si myslíme, že zvítězili všichni, kteří přišli a finále se aktivně zúčastnili. Doufáme, že se vám šifrování líbilo a s většinou z vás se za rok opět sejdeme. Zájemci z řad deváťáků se sice již nemohou příště zúčastnit, ale pokud budou mít zájem, mohou nám pomoci s organizací hry pro své mladší kamarády. Uvítáme, pokud nám napíšete, co se vám líbilo, co už méně a čeho bychom se měli příště vyvarovat. Děkuje všem za účast i vzorné chování v průběhu finále (prý byl ve škole větší klid než při matematické olympiádě).
Ceny do hry věnoval CD Projekt a Svět deskových her.