Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Úkol 1-1 – Dlouhá šifra

Soutěžící děsí ikony kreslené prstem na monitor.
Ego lenivých lidí expanduje při námaze stěží o píď, ať měříme kterýmkoliv směrem chceme.
Rozumné ideje energicky označ jedním zdviženým palcem či i oběma.
Až dojde na rozhodování, ukaž, zač je toho loket.
Doplnit encyklopedii každým pravidlem tě rychle donutí, abysis sáh až na dno svých vlastních sil.
Výběr letitých jednotek do dlaně neschováš.
Elán Scotland Yard určitě nepostrádá, ale netuším, jestli oni sami dokážou řešit šifry bez jakýchkoliv nápověd.
Těžko odsoudit energii Technoplaneťáků, když ty sám jsi nikde žádnou stopu nezanechal.
Ypsilon umístěný do jedné pěsti vám sám písmenka v abecedě nesrovná.

Nápověda

Dlouhá šifra stále odolává? Někteří jste si i všimli, že je v každé větě něco schovaného, co náramně zapadá do tématu, mnozí jistě našli i ukrytou nápovědu, co se šifrou dělat a přesto stále nechce zámek odemknout? No jo, je to dlouhá šifra, tak to chce ji lousknout krůček po krůčku.

Pojďte nejprve odhalit nápovědu – tak jako v každé správné šifře se i zde dá odhalit, jak postupovat. Všimli jste si, že je každá věta na samostatném řádku? Zkuste na věty chvíli zírat, trochu doleva, brzy nápovědu odhalíte. Říká jednoduchou instrukci, co máte udělat. Ale jak, podle čeho? Co by vás napadlo jako první, jako nejjednodušší? Pokud nevíte, v poslední větě šifry je dost okatá nápověda.

Hotovo? A už jste našli další instrukci? Tam, kde byla první instrukce být nemůže, tam je to teď rozházené, tak kde by mohla být? Hledejte ji podobně, jako tu první a až ji budete znát, zase ji zkuste pochopit tím nejjednodušším způsobem, přivede vás k další instrukci a tím se teprve obloukem vracíme k něčemu, čeho si někteří povšimli už na začátku, jenže když si projdete šifrou krok za krokem, tak teď už budete vědět, kde najít heslo.

Druhá nápověda

Jestli si s šifrou stále nevíte rady, zkuste napsat orgům mailem.