Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Úkol 2-2 – Zvířetník

Nápověda

Znáte Magickou tabulku? To je taková stará hračka (dodnes se pod různými názvy vyrábí), na které se dají kreslit různé malůvky. Způsob kreslení je ale velice neobvyklý. Zobrazovací plocha je pokryta zlatavým práškem a pisátko ho stírá a tak zanechává čáru. Pisátko se ovládá pomocí dvou otočných knoflíků, jeden s ním pohybuje jen doleva či doprava podle směru otáčení, druhý zase nahoru a dolů. Pokud jste chtěli nakreslit šikmou čáru, museli jste otáčet oběma knoflíky zároveň.

V této šifře máte něco podobného, oba grafy představují pohyb pisátka vodorovně (první graf x) a svise (druhý graf y) a doprava ubíhá čas označený t. Zkuste si to na čtverečkovém papíře. Jděte postupně z leva do prava po obou grafech současně a sledujte, jestli čára v prvním i druhém grafu stoupá či klesá a podle toho se pohybujte vlevo/vpravo a zároveň nahoru/dolů.