Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Kam se ztratily šifry?

Pro Technoplanetu 2013 jsme vytvořili do pátého kola speciál ve formě textové hry. Pokud si ji chcete také zahrát, musíte mít vytvořen účet a být přihlášeni kvůli ukládání pozic ve hře. Pokud nemáte zaregistrován běžný tým, můžete si zde zaregistrovat přihlašovací jméno a heslo jen pro textovku. Dokonce můžete předat přihlašovací údaje i někomu dalšímu a hrát pak společně.

Přihlášení

Registrace

Jméno:*
Nepoužívejte diakritiku ani mezery.
Heslo:*
Zvolte si bezpečné heslo.
Zopakujte heslo:*

Nápověda

Dávat dobré rady v textovkách je ošidné. Pokud vyzradíme příliš mnoho, může to zkazit všechnu zábavu, ale někdy zase může být zaseknutí na jednom puzzlu tak frustrující, že už budeš chtít celé řešení naservírovat na podnose. Náš systém rad se snaží zachovat rovnováhu tím, že se ty sám rozhodneš, jak silnou radu chceš získat.

Rady jsou připraveny ve formě otázek a odpovědí a otázky jsou zatříděné podle oblastí příběhu. Abychom zabránili příliš brzkému vyzrazení potenciálních zápletek, systém se pokusí podle toho, kde v příběhu jsi, zobrazit jen ta témata, o kterých bys měl už vědět.

Vyber si obecnou oblast hry, ve které ses zasekl, a tím se dostaneš k seznamu otázek. Z něj si vyber otázku, která se nejvíce přibližuje problému, na který se snažíš přijít, a hra ti začne nabízet nápovědy k dané otázce jednu po druhé. První nápovědy budou velice vágní a obecné a obvykle ti nic neprozradí. Každá další však bude postupně čím dál tím více odkrývat, až k té poslední, která u každé otázky obvykle prozradí přesné řešení. Zastavit můžeš po kterékoliv radě -- stačí zmáčknout K a budeš vrácen do příběhu. Pokus se zastavit hned po první radě, která ti vnukne jakékoliv nové myšlenky, aby ses vyhnul prozrazení příliš mnoha najednou; později se ke stejnému tématu můžeš kdykoliv vrátit a v případě potřeby si přečíst další rady.

K radám se dostaneš zadáním příkazu RADY přímo ve hře. Uvědom si ale, že většina lidí si užije hru mnohem více, když sama vyřeší všechny puzzly bez jakýchkoliv rad. Ve hře jsme se snažili navrhnout všechny puzzly tak, aby byly férové, takže většina hráčů bude moci postupovat příběhem bez šílených logických kotrmelců, nahodilého hádání či čtení mysli autora. Pokud se přesto zaseknete, rady máte připravené, jen pamatuj, že rady se mají užívat velice střídmě.

U tohoto úkolu nelze odevzdat řešení.