Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Řešení pro Úkol 3-1 – Úžasná šifra

A. J. Rimmer pomocí nejrozšířenějšího internetového prohlížeče hledal obsah padesáti nic. Potkal karetního kluka, co našel euro. Byl to silák z Kryptonu a za eso spolu zašli na bigmeka, stopli si německou ponorku a zaregistrovali si ochrannou známku na zavináč pana Úžasňáka.

Řešení

V textu snadno objevíte různé na první pohled nijak nesouvisející skupinky slov (např. A. J. Rimmer, nejrozšířenější internetový prohlížeč, karetní kluk, silák z Kryptonu). Když se nad nimi zamyslíte, mělo by vás napadnout, že ukazují vždy na nějaké písmeno (A.J.Rimmer má na čele písmeno H; nejrozšířenější internetový prohlížeč je stále internet Explorer, který má ikonku ve tvaru písmene E; karetní kluk neboli spodek bývá označován písmenem J; silák z Kryptonu je přeci Superman a ten má na obleku S). Nyní už stačí pozorně přečíst celý text a rozdělit ho na části odpovídající nějakým písmenům.

A. J. Rimmer pomocí nejrozšířenějšího internetového prohlížeče hledal obsah padesáti nic. Potkal karetního kluka, co našel euro. Byl to silák z Kryptonu a za eso spolu zašli na bigmeka, stopli si německou ponorku a zaregistrovali si ochrannou známku na zavináč pana Úžasňáka.

Heslem je tedy samurai.