Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Řešení pro Stanoviště 7 – Robot

Nacházíte se poblíž tajné skrýše. Aby na utajené místo nepronikl nikdo nepovolaný, je cesta popsána pomocí povelů, které většina nepřátel neovládá:

  1. Natoč se čelem na sever
  2. Otoč se o 270° doleva
  3. Proveď vpravo vbok
  4. Jdi 33 metrů vpřed
  5. Otoč se o 90° doprava
  6. Jdi 20 metrů vpřed
  7. Proveď vpravo vbok
  8. Jdi 30 metrů vpřed
  9. Otoč se o 270° doleva
  10. Jdi 24 metrů vpřed
  11. Natoč se čelem směrem k výchozímu bodu
  12. Jdi 5 metrů vpřed
  13. Natoč se čelem na sever
  14. Otoč se o 45° doprava

Pokud jste úspěšně zvládli předchozí pokyny, nyní už je to hračka. Jdi několik desítek metrů mezi stromy do kopce, dokud nepřijdeš k ohrazenému dětskému hřišti. Před nejbližší lavičkou uvidíte ještě před nízkým plotem samorost, u něj najdete kód.

P.S.: V průběhu přesunu a zejména poblíž skrýše se chovejte tiše, aby jste zbytečně nepřilákali konkurenci.

Řešení

Tahle úloha měla prověřit, zda soutěžící dokáží přemýšlet dopředu a odhalí cíl trasy bez toho, aby někam skutečně šli. Trasa totiž ve skutečnosti ani nešla projít. Jednak soutěžící neměli žádné prostředky, kterými by odměřovali vzdálenosti a úhly, ale hned prvnímu přesunu také bránilo zábradlí terasy. Plánování na papíře pak rychle ukázalo, že konec trasy je ve stejném bodě, kde trasa začíná. Zdární poutníci tedy pak dorazili kousek nahoru k dětskému hřišti a dozvěděli se jméno draka Villentretenmerth.