Technoplaneta – šifrovací hra pro děti

Řešení pro Stanoviště 2 – Krychle


[2,1,2] [3,2,2] [1,2,1]
[1,1,2] [2,2,1]
[1,2,1] [3,3,2] [1,1,1] [2,1,2]
[2,1,1] [3,3,2] [3,3,1] [1,1,1] [1,2,2]

Řešení

Souřadnice pod krychlí (jako obvykle zapsané v hranatých závorkách) určují pozici písmene v krychli. Jedná se o prostorovou Kartézskou soustavu souřadnic, kde bod 0 je v rohu krychle u A (se souřadnicemi [1,1,1]), osa x (první údaj) značí šířku, osa y hloubku a osa z (třetí údaj) výšku. Například první písmeno [2,1,2] je ve druhém řádku zleva, v prvním řádku zpředu a v druhém zdola - tedy K. Nejtěžší na celé úloze je představit si i písmena, která nejsou vidět. Kdo zvládne i to, nalezne výsledný text: kod je drak Briam.